Acum cativa ani, sa vezi un tanar din India cu un telefon Nokia sau Blackberry, era un lucru obisnuit, foarte comun.
In 2009 de exemplu, aproximativ 70% dintre smartphone-urile din aceasta tara, erau fie de la Nokia sau Blackberry, aceste 2 companii mentinandu-se in top in acea perioada. Daca esti interesat de reparatii Nokia la cele mai bune preturi, intra pe Service-Gsm.ro.
Dar, perioadele foarte bune, sunt urmate deseori de perioade mai putin bune. Sistemele de operare oferite acum de catre Google, Apple sau Mirosoft, sunt prezente pe 99% din smartphone-urile din ziua de astazi, lucru ce nu era valabil in perioada 2008-2009, cand mai putin de 25% dintre device-uri, aveau instalat un astfel de sistem de operare.
Multe aplicatii de asemenea si-au incetat suportul pentru Blackberry, una dintre cele mai importante dintre acestea fiind aplicatia pentru socializare WhatsUpp.
Dupa ce a preluat Nokia in 2013 pentru 7.2 miliarde de dolari, Microsoft a realizat foarte curand ca a facut o greseala destul de mare, iar acum vinde activele Nokia catre Apple sau catre parteneri, ca de exemplu Foxconn.
O data cu achizitia Nokia, Microsoft a incercat sa puna un pariu pe hardware, segment in care niciodata nu a fost un jucator de top.
Prin urmare, a pierdut acest pariu, iar acum suporta consecintele. Pe de alta parte, compania canadiana producatoare de device-uri mobile, BlackBerry, a raportat pierderi de 670 de milioane de dolari, in primul trimestru fiscal din acest an, cea mai mare pierdere financiara din ultimii 2 ani pentru aceasta companie.
Este oare timpul pentru Nokia si Blackberry sa traga cortina peste business-ul cu smartphone-uri?
In momentul de fata Blackberry se straduieste sa prinda din urma pleiada de oferte iOS si Android de la producatori aparuti relativ recent pe piata. Faptul pentru care acestia au devenit atat de populari, este pretul.
Sunt mult mai ieftine si au devenit din ce in ce mai fiabile. Device-urile Blackberry nu mai ofera atatea facilitati, nici din punct de vedere software, nici din punct de vedere hardware. In mod similar, produsele cu sistem de operare Windows si aici ne referim in principal la Nokia, nu mai au aceeasi cautare ca la inceput, din cauza faptului ca Nokia nu mai este un brand al Microsoft.
Cei de la Blackberry au incercat sa introduca si ei device-uri cu Android, dar au facut-o destul de tarziu, potrivit expertilor din domeniu. Facebook si WhatsApp, cele mai cunoscute si folosite aplicatii pentru socializare, au decis sa-si retraga suportul pentru Blackberry si cu siguranta asta nu este un lucru bun daca vrei sa rezisti pe piata.
BlackBerry trebuie sa se concentreze pe piata device-urilor “feature phone” si mai ales pe piata din India, unde concurenta cu producatorii chinezi, este una acerba.
Avantajul BlackBerry de exemplu, este faptul ca au produs intotdeauna device-uri de top in ceea ce priveste securitatea si dupa parerea noastra pot marsa in continuare pe aceasta strategie, fara a incerca sa intre pe nise riscante, unde nu se pricep foarte bine.