Optimizarea unui site reprezinta elementul cheie in obtinerea eficientei acestuia. Fara o optimizare corespunzatoare, sansele ca acesta sa devina eficient sunt aproape nule. Se afirma de foarte multe ori ca cel mai important este continutul, fiindca la baza asta cauta utilizatorii, informatii.
Daca de exemplu nu veti avea un continut bun nu veti avea rezultate pe termen lung. Bineinteles ca nu numai continutul este extrem de important. Ca sa realizati o optimizare perfecta a site-ului, trebuie sa urmati cativa pasi destul de importanti, numiti si trucuri seo.
Unul dintre acestia este reprezentat de lungimea continutului intr-o pagina. Ideal o pagina axata si pe SEO trebuie sa detina cel putin 250 de cuvinte. Ca o regula generala, cu cat aveti mai mult continut cu atat este mai bine. Desigur, exista unele pagini unde nu prea are sens sa aveti mult continut. De exemplu, pe site-urile ecommerce sau pe bloguri ar fi bine sa optimizati categoriile pentru un anumit topic.
Un al doilea pas este cel al paragrafelor scanabile. Acestea reprezinta o diviziune a unui text, mult mai mica decat un capitol sau o scena. De cele mai multe ori are minim 4 propozitii, iar impartirea in paragrafe permite unui utilizator sa scaneze pagina sau articolul.
Un alt pas este cel reprezentat de titluri. Ce poate sa se intample daca aveti peste 250 de cuvinte pe o pagina? Sau ce se intampla cand este vorba de mai mult de un produs sau un serviciu? Veti reusi sa tineti un user curios? Cum puteti sa realizati acest lucru?
Pentru aceasta trebuie sa structurati continutul. Trebuie sa utilizati taguri header care vor crea pauze in continut facandu-l sa para mult mai usor de citit.
Un pas deosebit de important este reprezentat de densitatea cuvintelor cheie. Acestea pot varia intre 2%-4%. Pentru un user chiar si o densitate de 4% pare exagerata. Se pot insera cuvintele cheie chiar in titlurile site-ului dumneavoastra.
Unul aspect important intre optimizare si uzabilitate este reprezentat de listele neordonate. Acestea ajuta continutul sa fie scanat mult mai usor de catre user, iar pentru motoare de cautare sunt ca un continut rupt. Aceasta inseamna ca ele nu insumeaza la fel de mult ca si restul continutului cand este vorba de densitatea cuvintelor cheie.
Practic sunt doua moduri pentru a maximiza utilizarea acestora: in primul rand, puteti utiliza o lista neordonata in partea de sus a paginii pentru a putea sublinia continutul acesteia. Acestea ajuta din plin userul sa gaseasca foarte repede ceea ce cauta navigand eficient prin pagina; in al doilea rand, alternativ, puteti plasa o lista neordonata mai jos in pagina.
Daca aveti continut suficient pe pagina care precede lista neordonata, acea lista este putin probabil sa conteze la indexarea unei pagini.
In cele din urma trebuie sa avem in vedere un continut prietenos. O regula de baza este crearea unui continut pentru oameni, nu pentru roboti de cautare. Dupa o perioada de timp, sa zicem o zi, motoarele de cautare exista pentru a oferi userilor un continut relevant de pe Internet.