Compania Huawei a desfasurat recent un sondaj cu privire la relatia pe care o au romanii cu telefoanele lor. Rezultatele au fost facute publice in mod oportun de 1 decembrie insa nu au fost foarte comentate in mass-media pana la momentul actual.
Sondajul a fost realizat pe aproximativ 12.000 de romani in luna Noiembrie a anului 2018, atat din generatia Z (sub 25 de ani), mileniali (26 – 34 de ani) cat si din generatia X (peste 35 de ani). Haideti sa vedem in randurile ce urmeaza ce spun romanii cu privire la telefonia mobila.
Cu privire la cat investesc in device-urile lor mobile, rezultatele sunt destul de clare. Dintre cele trei generatii cel mai mult cheltuie pe telefoane milenialii, ce cheltuie de doua ori mai mult decat generatiile Z si X.
52% au telefoane mid-range, 27% au low-end, 13% au high-end și 8% au flagship. Mai concret, cele mai ieftine costa 1.000 de lei sau mai putin, cele mid-range costa intre 1.500 și 2.000 de lei, cele high-end intre 2.000 și 3.000 lei, iar cele flaghsip depasesc aceasta suma.
Sondajul a incercat sa afle si cat de usor isi pierd romanii telefoanele mobile. Majoritatea il pierd fie in transportul in comun (taxi, metrou, tramvai, etc) fie la locul de munca. Este posibil bineinteles ca acesta sa fi fost furat si nu pierdut in unele cazuri, insa de vreme ce posesorul nu stie ce s-a intamplat cu el nu se poate face o distinctie clara intre cele doua situatii.
S-a constatat de asemenea ca cei din generatia Z au pierdut pana in prezent de doua ori mai multe telefoane decat generatia X. Tot cei in varsta isi si protejeaza mai atent telefonul prin montare alien.
Ar putea fi din cauza maturitatii, insa trebuie sa tinem cont si de faptul ca generatia Z a avut acces la telefon mult mai repede decat generatia X ce a descoperit telefonia mobila pe masura ce aceasta se dezvolta.
Tot la capitolul diferente intre generatii merita mentionat si faptul ca cei din generatia Z fac un backup al datelor stocate pe telefon cu 81% mai frecvent decat ceilalti.
Aceasta diferenta poate veni si din faptul ca cei din generatiile mai inaintate in varsta au multe backup-uri “offline” notate in mod traditional intr-o agenda, stocate pe CD-uri, etc. pe cand cei din generatia X tind sa isi stocheze datele doar digital.
In materie de securitate, cei mai atenti la modul in care isi deblocheaza telefonul (recunoastere faciala, parola, pattern, etc) sunt cei cu flagship (probabil si datorita faptului ca majoritatea telefoanelor Apple se incadreaza in aceasta categorie).
Ca urmare, milenialii folosesc mai ales autentificare faciala (avand cel mai probabil mai multe device-uri iPhone) pe cand generatia X foloseste mai degraba cod pin sau parola.
Brand-ul preferat difera si el in functie de generatie. Milenialii sunt fani iPhone, in timp ce generatia Z prefera brand-uri mai ieftine deoarece dispun de bugete limitate. Generatia X a ramas fidela Nokia intr-o masura surprinzator de mare si prefera si ea telefoanele mai ieftina insa din alte motive: nu considera telefonul o investitie importanta.