Blog-ul companiei tale este cel mai important element in cadrul unei campanii de marketing. In mod ideal, blog-ul tau va fi folositor pentru a ajuta la cresterea numarului de clienti. Urmatoarele 4 idei creative iti vor face blog-ul sa creasca:
1. Adapteaza continutul blog-ului in functie de publigul tinta
Una dintre cele mai frecvente greseli pe care o fac multe din companii este aceea ca uita carui public se adreseaza. Ideea este de a crea pe blog un continut util si informativ pentru publicul tinta.
• Marketing potrivit publicului tinta – daca firma ta produce pantofi, un continut al blogului despre alergat sau stretching are sens. Publicul tinta va aprecia acest continut.
• Marketing nepotrivit publicului tinta – daca firma ta produce pantofi si continutul postarilor tale este despre modificarea bucatariei, publicul va fi confuz si neinteresat.
Nu conteaza cat de multe idei creative contine blog-ul tau daca acel continut nu este adaptat publicului tinta.
Trebuie sa cercetezi pentru a afla care este profilul exact al publicului tinta si sa adaptezi continutul pentru cumparatori.
2. Promoveaza-ti continutul
Este foarte posibil sa ai idei creative uimitoare pentru blogul tau, care sunt in acelasi timp perfect orientate catre publicul tinta. Acest lucru nu inseamna insa ca blogul tau va fi citit. Ai nevoie de o promovare a blogului pentru a ajunge la cititori.
• Promovarea prin intermediul Social Media – una dintre cele mai de succes modalitati de promovare este aceea de a schimba mesaje pe diferite site-uri de socializare, cum ar fi Facebook-ul si Twitter-ul. Procedand astfel, permiti celor interesati de blog-ul tau sa vada ca ai lansat un nu continut pe care ei il pot citi. Ei vor urmari link-urile catre blog-ul tau, in scopul de a citi ce ai scris, apoi ar putea sa distribuie continutul si prietenilor. Astfel creste gradul de constientizare a brand-ului tau.
• Decide-te ce platforma Social Media vei folosi – diferite persoane folosesc diverse site-uri. De exemplu, Facebook-ul este de obicei utilizat pentru a crea retele personale, dar si pentru anumite produse, in timp ce LinkedIn-ul este folosit de profesionistii care incearca sa-si faca o retea in diferite industrii.
Trebuie sa cercetezi publicul tinta pentru a vedea ce site-uri sociale sa folosesti.
3. Foloseste influentele
Influenele sunt persoanele sau companiile care au o reputatie de incredere in industria in care activezi. In continuare sunt cateva moduri prin care poti interactiona cu ele.
• Daca ele au un blog ce atrage un numar mare de cititori si continutul respectiv este relevant pentru publicul tau tinta, impartaseste link-ul respectiv publicului tau.
• Distribuie link-ul ce cuprinde continutul influentelor pe platforma ta sociala.
• Adauga comentarii valoroase la blogurile si paginile lor sociale.
Acestea sunt cateva din metodele prin care poti interactiona cu influenta pe web. Exista de asemenea, un motiv pentru a face acest lucru. Iata beneficiile:
• Iti poti imbunatati de fapt reputatia intr-o anumita industrie prin partajarea continutului respectiv. Cititorii vor beneficia de acel continut si vor observa ca ai conexiuni cu o anumita influenta, chiar daca nu sunt inca familiarizati cu compania ta.
• Daca lasi comentarii valoroase pe blog-ul sau pagina sociala a influentei, poti atrage o parte din publicul ei.
• In cele din urma, influenta ar putea observa si ti-ar putea face favoarea de a posta link-uri ce duc la continutul creat de tine. Aceasta este o modalitate foarte buna de a creste gradul de constientizare a brand-ului.
4. Ofera download gratuit
Blog-ul este menit sa capteze interesul cititorului. Daca vei furniza continut valoros te vei ajuta sa ajungi un lider in industria ta. Acest lucru ajuta cititorii sa-si dezvolte mai usor increderea in brand-ul tau.
Pentru a transforma cititorii ocazionali in potentiali clienti, trebuie sa oferi ceva gratuit in urma unui schimb de informatii de baza, cum ar fi numele si e-mail-ul. O modalitate prin care poti face acest lucru este de a crea un apel care sa aiba un impact puternic pentru cititori, apel care sa-i incurajeze sa se inscrie pentru a primi pe e-mail un e-book gratuit.
Acestea sunt patru idei creative prin care iti poti face blog-ul sa creasca, precum si sa cresti gradul de constientizare a brand-ului, dar si loialitatea.