Cum devii un manager de proiect mai eficient?

Poti fi cel mai bun seo din lume, dar daca nu iti poti administra proiectele eficient, nu vei avea o buna optimizare seo deoarece fie vei da gres, fie nu o sa-ti atingi adevaratul potential.

A venit momentul sa renunti la a mai fi inovatorul singuratic care cumva „rezolva tot” si in schimb sa ii felicitam pe managerii si pe administratorii care au grija ca totul sa mearga bine si sa fie operational. Adesea, cele mai mari probleme ale noastre nu sunt rezolvate cu solutii complexe, ci cu o minte limpede si sprijinul unei echipe pe care te poti baza.

Chiar daca esti singurul SEO la firma ta, lucrezi intr-o echipa mare sau esti coordonatorul altora, tu trebuie sa fii in controlul proiectelor tale. Nu doar cei cu titlul de”manager de proiect” ar trebui sa detina abilitati de management proiecte.

A avea bune calitati de manager deproiecte este esential pentru a termina proiecte, daramite intr-un mod eficient si inalt calitativ. Modul in care delegi munca colegilor tai si repertoriul al obiceiurilor organizationale sunt vitale daca doresti vreodata sa iti mai eliberezi atentia si concentrarea necesare inovatiei.

Deci cum sa simplifici? Cel mai bine este sa utilizezi orice te ajuta: o unealta este utila doar daca o folosesti. Este esential sa ai metode preferate pentru a tine evidenta proiectelor, ale notitelor si reminder-elor. In functie de stilul tau de invantare, vei descoperii ca anumite programe te ajuta mai mult decat pe altii. Acestea sunt uneltele pe care le folosesc cel mai des pentru organizarea proiectelor:

  • Inbox by Gmail. Da, este differit de clasicul Gmail. Doua aspecte importante sunt, in opinia mea, setarea de a amana anumite emailuri pana intr-o anumita zi, la o ora anume si setarea care permite salvarea de reminders (ex: „verifica progresul lui George” sau ”vizioneaza video-ul din link-ul asta dupa munca”).

Ambele au acelasi rol: iti spun ce trebuie sa stii cand trebuie sa stii. In acest fel daca nu vrei sa-i raspuzi cuiva pana la data X, nu are rost ca mailurile lor sa ocupe spatiu in casuta ta. De aceea, folosesc Inbox pe post de asistent personal ca sa-mi reaminteasca cand trebuie sa efectuez o sarcina sau sa raspund unui client.

  • Google Drive acopera toate fisierele de care am nevoie (Documente, Sheets si Prezentari) si permite o colaborare usoara si in timp real cu colegii si clientii tai, poti delega sarcini (evidentiezi textul, click la dreapta iconitei de comment si inserezi simbolul@cu numele lor). Daca faci o pezentare, ii poti taggui cu intrebarile tale incluzand un termen limita pana la care sa-ti trimita raspunsurile.

Colegii mei recomanda:

  • Trello pentru listele de-facut, pentru a urmarii proiectele SEO. Daca preferi mai mult text, poti incerca Basecamp.
  • Asana – tind sa o folosesc pentru proiecte decat pentru liste de-facut. Daca esti developer, poti prefera JIRA.

Desigur poti administra si delega proiectele fara aceastea, dar eu cred ca pixul, hartia si emailul nu te pot duce foarte departe, in special daca iti doresti ca procesul sa fie relativ automat (taguirea colegilor in commentarile unui document)

Tagged: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *