Cum Mustang a devenit un simbol al culturii americane

Americanilor le-a plăcut, iar pentru europeni a devenit un simbol al libertății americane și al culturii vehiculelor. De la prima sa apariție într-un film cu James Bond în 1964, Ford Mustang a devenit și un star al automobilelor cu echipamente de film. 

Cu botul lung, flancurile distinctive și coada scurtă, noul Mustang întruchipează toate atributele la care visează fanii mașinilor cu ponei. Acum nici tu, nici cei dragi nu mai trebuie să te rețină, pentru că atunci când conduci un Ford Mustang, nivelul de adrenalină va trece prin tine ca un cal sălbatic. Flexează-ți mușchii în veteranul mașinilor cu ponei, mergi la maxim ca și cum ai fi în mijlocul autostrăzii și bucură-te de libertate.

Mustang, simbolul mașinii americane

În Ford Mustang, vânătorii de asfalt trăiesc visul american de libertate și cuceresc autostrada în viteză. Celebrul design trezește nostalgie și dor pentru nemărginirea patriei sale, în timp ce sunetul este muzică pentru urechile fanilor de mașini sport și face inimile tuturor iubitorilor de mașini să bată mai repede. 

Și tu poți să dai pinteni celor 300 de cai de curse care conduc un Mustang și să încingi cu adevărat mașina de cult. Puterea mașinii nu este blocată în nicio pistă de curse. Poți conduce pe drumurile publice, accelerând și lăsând viteza să te împingă în scaun în timp ce treci pe lângă alte mașini de pe autostradă. 

Șoferii entuziaști vor observa imediat de ce Ford Mustang este unul dintre mașinile de tip ponei, deoarece sub capota caracteristic lungă, se ascunde multă putere. Temperamentul său sălbatic este deosebit de evident în performanța puternică a motorului și puterea nestăpânită. 

Cât de exact îți lași visele de conducere cu Ford Mustang, depinde în întregime de tine, pentru că astăzi, mașina și drumurile largi ale lumii îți aparțin numai ție. Oricine vrea să experimenteze adrenalina într-o mașină de vis care întruchipează putere și eleganță, poate alege un Ford Mustang leasing.

Mustang – Performanță Uluitoare și Design Icnonic: Alege-ți Modelul Perfect

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio, pe de-o parte este o mașină sport care cu greu poate fi mai americană, pe de altă parte, este aproape europeană cu șasiul său ambițios și turbo cu patru cilindri. Ambianța și mobilierul sunt, de asemenea, americane – la bine și la rău. 

Pe partea bună, pentru că până și versiunea de bază a lui Mustang, oferă multe opțiuni extra, cum ar fi cruise control, climatizare automată și lumini cu xenon. Sigla Mustang strălucește pe asfalt noaptea, benzile de comutatoare arată ca cele din cabina unui avion, iar vitezometrul nu este marcat cu mile sau km/h, ci cu „viteză la sol” ca într-un avion de luptă.

În timp ce aspectul este prin excelență american, noul Mustang este mai aproape ca niciodată de noțiunile europene. Dar chiar și asta are părțile sale bune și rele. Șasiul contemporan vorbește pentru europenizare. 

Pentru că, cu suspensie independentă de roți în loc de axe rigide și o direcție surprinzător de precisă, acum nu numai că poți să conduci mașina producătorului de marcă sub limitele stricte de viteză americane și pe autostrăzi drepte, ci și să-l conduci cu mare plăcere pe șoselele întortocheate. Arată ca un Mustang tipic, dar conduce ca o mașină sport europeană. 

Oferă performanțe ridicate la un preț mic și este absolut potrivit pentru utilizarea de zi cu zi. Chiar și după 50 de ani, Mustang rămâne fidel idealului mașinii musculare americane. Mai ales în decapotabilă, fiecare călătorie are ceva ca o vacanță în SUA și pe o autostradă normală, se simte brusc ca pe Route 66. 

Mustang 2021 mai aproape ca niciodată

În 2021, adânc în interiorul unui depozit, bine ascuns în spatele unui tunel de vânt din Allen Park, Michigan, o mână de angajați Ford Performance s-au adunat pentru o sarcină cu totul specială care trebuie să fi părut o provocare unică: trebuiau să proiecteze o variantă de model de Ford Develop a Mustang 2021 care rivalizează cu cele mai bune mașini sport europene. 

Acum pot prezenta rezultatul: Ford Mustang GTD. Versiunea ultra-performantă a legendarei „mașini cu ponei” se bazează pe noua mașină de curse GT3 a Ford, care va concura în sezonul viitor de 24 de ore de la Le Mans.

Un lucru este cert: vehiculul de înaltă performanță îmbunătățit din punct de vedere tehnic va fi cel mai rapid derivat legal al celebrei mașini sport din toate timpurile – una ca nimeni alta. Va fi pe piață la sfârșitul anului 2024, începutul lui 2025. Ediția este limitată. Fiecare dintre componentele sale de precizie are un singur scop: funcția. 

Se spune că Mustang GTD permite timpi și mai rapizi pe circuit, decât varianta de curse GT3 din care a fost derivat. Ținta ambițioasă pentru versiunea de serie de peste 588 kW (800 CP) alimentată de un V8 turbo de 5,2 litri, are un timp de mai puțin de șapte minute pe pistă. 

Denumirea modelului său este derivată din seria nord-americană IMSA: „Mustang GTD sfidează ideea cum ar trebui să arate o supermașină”, a spus Jim Farley, președinte și CEO Ford. Mustang GTD preia multe dintre tehnologiile de la noua mașină de curse GT3, le combină cu o caroserie din fibră de carbon și le face potrivite pentru drum. 

Noul Mustang GTD se alătură unei familii de modele de competiție legale și nelegale, de la Mustang Dark Horse și Dark Horse R până la versiuni de curse pursânge pentru clasele internaționale GT4 și GT3, seria Nascar din SUA și V8 australian. Pentru dezvoltarea sa, Ford a lucrat îndeaproape cu specialiștii de la Multimatic.

Arhitectura electronică modernă al modelului GTD se bazează pe sistemele avansate ale noii ere, acum a șaptea generație a „pony car”. Impresionează prin conectivitate perfectă și un număr mare de moduri de conducere personalizabile. Software-ul mașinii super sport poate fi actualizat wireless „over-the-air”. 

Afișajele digitale țin șoferul informat. Scaunele sport Recaro oferă suportul lateral dorit pentru utilizarea în timpul cursei. Opțional, paletele de schimbare a volanului, comutatoarele rotative și placa de serie a tabloului de bord pot fi imprimate 3D din titan provenit de la avioanele Lockheed Martin F22 retrase. Sistemul banchetei din spate este omis din motive de greutate. Ford oferă numeroase combinații de culori pentru interiorul mașinii super sport, precum și o serie de pachete speciale de opțiuni pentru personalizarea caroseriei.

Tagged:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *