Un turbocompresor, cunoscut si sub denumirea de turbo, este un sistem suplimentar folosit de producatorii de masini pentru a creste puterea motorului. Turbo-urile sunt utilizate in mod obisnuit pentru a oferi acelasi nivel de putere in masinile mai mici, care se gaseste de obicei la masinile mai mari.
Aproape toti producatorii ofera acum un model turbo incarcat. Inseamna ca pot furniza motoare mai mici care produc aceeasi putere, crescand totodata eficienta combustibilului. De exemplu, Ford si-a inlocuit vechiul motor pe benzina de 1,6 litri cu noua unitate turbo EcoBoost de 1,0 litri.
Cum functioneaza un turbo?
Pentru ca un motor auto sa produca putere care conduce rotile, combina combustibilul si aerul. Turbo adauga mai mult aer in amestec, utilizand evacuarea pentru a roti o pompa de aer (sau un compresor).
Pompa de aer impinge apoi aer suplimentar in cilindrii motorului, permitandu-le sa arda mai mult combustibil pe secunda si sa produca mai multa putere decat o unitate aspirata normal.
Turbo ruleaza la viteze incredibil de mari (pana la 250.000 rpm) ceea ce inseamna ca functioneaza sub presiuni si temperaturi uriase. De obicei, un turbocompresor va fi asociat cu sisteme de racire pentru a raci uleiul si aerul cald.
Turbo: Simptome de defectiune
Exista o serie de semne pe care le puteti avea la masina, si care va pot determina sa mergeti cu aceasta in service pana cand problema poate fi remediata fara sa fie necesar sa cautati turbosulante sh 2020 sau turbocompresoare sh.
Puteti de-asemenea sa va ganditi si reconditionare turbo, daca ajungeti in situatia de a va confrunta cu un turbo defect. Pana atunci insa, iata cele mai importante simptome ale unui turbo defect.
Pierderea puterii
Daca observati ca masina dvs. nu se accelereaza la fel de puternic ca pana acum sau reactioneaza lent la apasarea piciorului pe pedala de acceleratie, acesta ar putea fi un semn ca turbo-ul dvs. nu reuseste sa functioneze.
In mod similar, o masina turbocompresata care se straduieste sa mentina viteze mari sau nu este capabila sa atinga viteze pe care alta data le-ar fi atins cu siguranta are sanse mari sa sufere de o defectiune turbo.
Motor zgomotos
Unul dintre avantajele neasteptate ale unui turbocompresor este acela ca face de fapt motorul mai linistit, deoarece amortizeaza sunetul admisiei de aer. Cu toate acestea, daca incepeti sa auziti un zgomot puternic, este un potential simptom al esecului turbo.
Pe masura ce problema devine mai grava, zgomotul se va agrava. Daca observati o atentionare din partea motorului (aici ne referim la aprinderea martorului in bord), ar trebui sa contactati cat mai repede un mecanic profesionist care sa se uite la masina dvs.
Fum excesiv pe evacuare
Cand uleiul se scurge in sistemul de evacuare, acesta produce un fum albastru / gri distinctiv pe masura ce se arde. Acest lucru ar putea fi cauzat de o fisura in carcasa turbo sau de garnituri interne deteriorate.
In conditiile in care acest simptom este cauzat de turbocompresor, cel mai probabil veti putea sa observati acest fum decolorat pe masura ce treptele motorului cresc la scurt timp dupa ralanti.
Verificati martorul motorului din bord
O diagnoza auto care poate fi efectuata pe autoturismele moderne ale zilelor noastre, cu siguranta este capabila sa depisteze defectele turbo, iar lumina de control a motorului va aparea pe tabloul de bord pentru a anunta soferul.
Cu toate acestea, controlul luminii motorului nu indica doar o defectiune a turbo, astfel ca va fi necesar ca un mecanic profesionist sa efectueze verificari suplimentare pentru a diagnostica natura exacta a problemei motorului.
Acestea sunt asadar, cele mai importante simptome care va pot indica faptul ca turbo-ul masinii dvs. este defect. Defectiunile pot fi produse de factori precum contaminarea uleiului, lipsa de lubrifiere sau patrunderea in turbosuflanta a unui corp strain.