Provocarea cresterii unei companii este una dintre cele mai fascinante elemente pentru orice antreprenor. Growth Hacking este metodologia care face ca aceasta provocare sa devina realitate. Din acest motiv, am dorit sa iti oferim exemplele, efectele si strategiile de Growth Hacking intr-un singur articol, astfel incat sa poti incepe sa implementezi cultura cresterii in afacerea ta. Sa incepem!
Tinder, unul dintre cele mai bune exemple de Growth Hacking
De cand aplicatia Tinder a fost lansata pe piata in 2012, a devenit un fenomen care in doar 2 ani a ajuns la 10 milioane de utilizatori. Dar cum reuseste un startup sa creasca in acest ritm?
Sa ne amintim ca aceasta metodologie se bazeaza pe a face multe cu putin. Filozofia ei consta in valorificarea la maximum a instrumentelor de Growth Hacking si a noii comunicari sociale pentru a creste o afacere. In acest sens, vom vedea ca Tinder, ca si alte startup-uri, au folosit aceste tehnici in strategia lor de crestere.
Oferta si viralitate
Cel mai simplu mod de a pune in functiune o piata este de a creste oferta. Cum? Poti plati pe cineva pentru a-ti folosi produsul sau serviciul, poti oferi stimulente pentru a participa etc. Asa o faci cunoscuta.
In cazul Tinder, a fost luata in considerare o tendinta care a fost detectata in platformele de acest tip: ceea ce declanseaza participarea barbatilor este o interactiune prealabila ridicata a femeilor.
Efectul retelei sociale
Pentru retelele sociale (Facebook, LinkedIn, Instagram etc.) numarul bazei de utilizatori este esential si critic pentru succes. In cazul specific al lui Tinder, acest factor este si mai relevant. Deoarece aplicatia se bazeaza pe locatia utilizatorilor, intrucat sugestiile persoanelor care te pot interesa se bazeaza pe proximitatea lor geografica fata de tine, daca sunt foarte putini utilizatori, numarul de sugestii ar fi insuficient si distractia s-ar termina mult prea repede. La urma urmei, nu conteaza cat de frumoasa este interfata sau experienta utilizatorului daca nu ai potentiali parteneri pentru intalniri.
Strategia de crestere
Acum sa vedem cum poti aplica aceasta crestere in afacerea ta. In armonie cu Growth Hacking, o strategie de crestere face parte din acea mentalitate disruptiva care ajuta o companie sa evolueze si sa creasca . Metoda pe care o foloseste compania pentru a-si extinde afacerile va depinde de multi factori, precum: situatia financiara, concurenta sau chiar reglementarile guvernamentale. Cu toate acestea, toate companiile, indiferent de conditiile lor, au ceva in comun: dorinta lor de a creste si de a dezvolta strategii de crestere.
Mentalitatea care domneste in acest proces de escaladare se invarte in jurul unui obiectiv: cum imi vad compania in urmatorii 5 ani? Strategia de crestere va determina cum sa se raspunda la aceasta intrebare si va stabili pasii care trebuie facuti pentru a face posibile obiectivele pe termen lung ale companiei.
V-am spus deja toate elementele de care aveti nevoie pentru a va dezvolta compania, acum este timpul sa le invatati si sa le aplicati. Nu ezitati sa descarcati actele de pe un site precum Doczilla si sa va infiintati propria firma cu potential de crestere!