Care sunt cauzele disparitiei din Google ?

Care sunt cauzele disparitiei din Google ?
Un expert SEO care lucra  la site-ul unui client a descris ceea ce s-a intamplat cand clientul lui a avut probleme cu penalizari ale link-urilor.  Chiar daca penalizarile link-urilor nu par a fi din vina lui este nevoie de mult timp pentru a ajunge iar in locul avut anterior in clasament.

Unele site-uri nu sunt la fel de norocoase. Unele site-uri nu primesc inapoi locul avut in clasament.
Penalitatea a fost determinata de un fals pozitiv. Un site dubios a dat link-uri externe catre un numar credibil de site-uri cu scopul de a ajuta ascunderea lor de obiectivul adevarat al link-ului.

Clientul site-ului a fost unul din clientii credibili, inselati prin Google de actori nepriceputi. Nu facem decat sa aratam cat de usor pot fi credibile site-urile care pot fi lovite de servicii SEO negative si variatiile acestora.

Bineinteles, aici este o tactica.

Strategia defensiva de trafic

Pledand pentru Google nu este mai mult o strategie. In afara de orice altceva este o recunoastere a faptului ca puterea nu este in mainile tale, ci in mainile unui arbitru nereglementat care probabil te vede ca pe un mic deranj. Nu este de mirare faptul ca strategiile SEO au devenit atat de nevrotice.

Este folosit cazul  in care concurentii nu pot lua link-urile nedorite de pe site-ul tau. Deci, situatia in care poti pierde controlul asupra site-ului este mai redusa.

Modul de a gestiona acest risc este acelasi cu modul in care riscul este gestionat prin finantare. Riscul poate fi redus prin diversificare. Iti poti investi toti banii intr-o companie, sau i-ai putea imparti intre mai multe companii, banci, operatiuni si alte categorii de investitii. Daca ai investit in mai multe companii si categorii de investitii, atunci tu nu esti afectat daca una din companii da faliment. Cu alte cuvinte, nu pune toate ouale intr-un cos.

Este acelasi lucru cu traficul web.

1.    Fluxuri de trafic multiple
Daca ai un singur site, incearca sa asiguri traficul intr-un mod echilibrat. Poti obtine o parte din trafic din cautarile organice, alta parte de la PPC (pay-per-click), o alta parte de la alte site-uri, reclame sau publicitate offline. Mai poti obtine trafic din listele de e-mail, Social Media si asa mai departe. Daca ai fost eliminat din cautarile organice, acest lucru nu te va ucide. Fluxurile de trafic alternative iti cumpara timpul pentru a ajunge din nou in top.

2.    Pagini si site-uri multiple
Un site web este un construct. Este un construct aplicabil pentru web mai mult decat orientat in jurul paginilor individuale? Daca te gandesti in termeni de pagini, spre deosebire de a te gandi in termeni de site, atunci se deschid mai multe oportunitati de diversificare.

Paginile pot fi desigur amplasate oriunde, nu doar pe site-ul tau. Uita-te la site-urile de top si vezi daca nu exista oportunitati sa publici pe ele si continutul tau. Vei obtine astfel mai multa diversitate.

Poti de asemenea construi mai multe site-uri. De ce sa ai un singur site cand poti avea cinci? Desigur este mai la inaltime si nu va mai fi la fel de adecvat in toate cazurile, dar, din nou strategia site-urilor multiple este aceea de a ramane macar cu un site in cazul in care o parte din acestea nu mai merg. Strategia aceasta ajuta de asemenea sa nu pui toate ouale intr-un singur cos.

3.    Fii pregatit pentru ce e mai rau
Daca cea mai mare parte a traficului vine din cautarile organice, atunci ia in calcul un grad ridicat de risc. Trebuie sa gestionezi un astfel de risc pentru a-l elimina in primul rand cu strategii diversificate. Cadrul tacticii pentru a face fata strategiilor SEO negative, nu este de a te face asa vulnerabil la ele din prima.
Daca ai parte de astfel de lovituri, trebuie sa ai pregatit un plan pentru a ajunge la limita timpului cand iesi din joc.

Trebuie sa  „pledezi cu Google” aplicand strategii gata sa functioneze la momentul dorit. Timpul avantajos pentru a ajunge inapoi la Google poate fi indelungat, deci cu cat mai repede, cu atat mai bine. Desigur, aceasta este intr-adevar ultima directie de actiune. Este preferabil in primul rand sa nu devii vulnerabil.


Prin diversificare.

Tagged: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *