Cum sa prelungim durata de viata la cauciucuri ?

Cum sa prelungim durata de viata la cauciucuri

Fie ca vorbim despre cauciucuri de iarna sau cauciucuri de vara, acestea sunt unele din cele mai importante componente ale masinii. Din acest motiv toti posesorii de autovehicule isi doresc sa schimbe cat mai rar cauciucurile masinii.

Insa din pacate nu toti posesorii de autovehicule fac ceva pentru a prelungi cat mai mult durata de viata a anvelopelor, deoarece acestia considera ca anvelopele nu necesita o atentie deosebita, precum alte elemente ale masinii.

Insa datorita acestei ignorante sau poate economie depinde din ce punct de vedere privesti problema vei ajunge sa schimbi mult mai repede setul de anvelope. Si daca tot am pomenit despre schimbatul de anvelope auto,  e cea mai buna solutie atunci cand ai nevoie de un nou set de anvelope, indiferent ca vorbim despre cauciucuri de iarna sau de vara.

Asa cum ziceam pentru a beneficia de o durata de viata cat mai lunga a anvelopelor precum si de o crestere a sigurantei si performantelor vehiculului va trebui sa acorzi un minim de atentie, lucru care pe viitor te va ajuta sa faci o economie in bugetul de cheltuieli aferent intretinerii unei masini.

Ce presupune acest minim de atentie si care sunt costurile necesare realizarii acestui lucru? Minimul de atentie la care ma refer presupune respectarea cu regularitate a unor reguli pe cat de simple pe atat de eficiente.

Verificarea presiunii anvelopelor lunar e o prima regula care desi la prima vedere pare banala e foarte importanta, deoarece modul in care sunt umflate anvelopele influenteaza in mod direct performantele autovehiculului precum si consumul de carburant. Cu toate acestea un studiu efectuat recent a evidentiat faptul ca doua treimi din conducatorii auto europeni circula cu masini a caror anvelope au o presiune mai mica decat in mod normal.

Nu doar presiunea scazuta din anvelope e o problema ci si presiunea ridicata poate fi periculoasa pentru anvelope deoarece acest lucru determina imbatranirea prematura precum si uzura neuniforma a anvelopelor. Datorita faptului ca presiunea scade lunar cu 1 psi va recomand sa verificati lunar valoarea presiunii.

O alta metoda la fel de simpla de prelungire a duratei de viata a anvelopelor presupune rotirea si echilibrarea rotilor. La fiecare 10.000 – 15.000 km este recomandat sa rotiti rotile intre ele pentru a permite uzura uniforma a acestora. De fiecare data cand faceti acest lucru nu uitati sa le si echilibrati. Prin echilibrarea rotilor nu doar ca vei elimina vibratiile si uzura prematura a anvelopelor ci vei proteja suspensiile si cuzinetii de la roata.

Din pacate o parte a conducatorilor auto circula cu anvelope a caror grad de uzura este foarte mare. Lasand deoparte faptul ca este ilegal, rularea in asemenea conditii este o iresponsabilitate a soferului deoarece rularea in asemenea conditii compromite gradul de siguranta al masinii.

Pentru cei care nu stiu anvelopele trebuie schimbate atunci cand adancimea de profil este de 1.6 mm in cazul cauciucurilor de vara si de 3 sau 4 mm in functie de tara in cazul cauciucurilor de iarna.

Avand in vedere starea precara a drumurilor noastre e important ca periodic sa mergi intr-un service pentru a alinia rotile. Nealinierea rotilor conduce la uzura prematura si neuniforma a anvelopelor precum si la scaderea manevrabilitatii.

Dupa cum ai putut citi prelungirea duratei de viata a anvelopelor nu este un proces complex sau costisitor insa cu siguranta este un proces necesar deoarece micile detalii fac diferenta!

Tagged: , , , , , ,

Comments: 2

  1. Cristescu Bogdan August 6, 2015 at 2:10 pm Reply

    Am inteles ca trebuie sa mentii cumva un sistem de siguranta fata de ceilalti participanti la trafic, mentinandu-ti cauciucurile in stare buna. Dar!

    Sunt scumpe omule! Nu toti isi permit 4 cauciucuri noi la masina! Ca nu merge masina doar cu cauciucuri! Vine si aia, si aia si aia, si cand le aduni parca iti place sa dai 80-100 de lei pe un cauciuc SH din Germania, care are o uzura frumoasa si mai merge si la tine o perioada buna. Decat sa dai 300 de lei pe un cauciuc nou, care oricum moare daca e sa moara!

    Adica nu zic ca e mai bine sa umblu cu cauciucuri SH, dar totusi nu poti sa condamni, intelegi? Ce, tu esti cu salar de 4000 de lei? Eu nu! La 1000 de lei pe luna, nu imi permit luxul tau, de exemplu!

    Oricum, ai zis de presiunea din roti. Care e pana la urma presiunea potrivita? Sau nu stii ca tu mergi mereu la service cand ai treaba si nu te intereseaza ce iti fac ei la roti 🙂 ?

    Eu bag 2,3! Conteaza cumva si dimensiunea cauciucurilor?

    As zice felicitari pentru ideea articolului, dar cam slabut continutul. Ma asteptam sa faci publicitate la vreo firma de anvelope, dar cum nu ai facut, nu-mi vine sa cred ca este doar bla bla bla si nimic ajutator legat de anvelopele la masina! Adica sa spui ceva ce nu prea stim noi cei care conducem, daca nu cercetam internetul dupa …

    In fine! Mersi pentru ca mi-ai rapit timpul cu acest articol 🙂

    • admin September 11, 2015 at 3:36 pm Reply

      ai dreptate vis a vis de cauciucuri SH. Din pacate nu toti ne permitem cauciucuri noi…si pana la urma articolul nu a fost chiar asa prost daca l-ai citit, nu? 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *