Cate legume si fructe ar trebui sa mancam in fiecare zi?

digitalcomputer.ro

Cate legume si fructe ar trebui sa mancam in fiecare zi?
Legumele si fructele sunt produse foarte importante pentru noi, ca sa ramanem sanatosi trebuie sa consumam in fiecare zi legume si fructe, cat mai variate.

Cate legume si fructe ar trebui sa consumam?

Fiecare dintre noi consumam o anumita cantitate si spunem ca este de ajuns, pentru noi personal. Trebuie sa avem legume sau fructe la fiecare masa, sunt diverse, gustoase, pentru orice gusturi, in Constanta gasesti legume si fructe la Selgros Nord.

Cercetarile ne spun ca ar trebui sa consumam cel putin 5 portii de fructe si legume pe zi. Acest sfat vine de la Organizatia Mondiala a Sanatatii, insa cercetarile respective sunt destul de vechi.

arsis.ro

Dietecienii ne spun astazi ca 5 portii sunt de ajuns pentru a beneficia de efectul protector al legumelor si fructelor, insa daca am manca mai mult de atat am castiga beneficii in plus.

Ce inseamna o portie?

Pentru un adult o portie inseamna aproximativ 80 de grame, adica fiecare ar trebui sa consumam cam 400 de grame de fructe si legume. Pentru copii aceasta cantitate depinde in functie de varsta si nivelul de activitate. legumele si fructele nu trebuie sa fie neaparat crude, pot sa fie gatite, in supe, mancaruri, salate etc.

Ce legume si fructe ar trebui sunt mai bune?

Fiecare tip de fructe si legume are beneficii proprii si individuale, fiecare in parte are diferite combinatii de nutrienti si vitamine. Toate fructele si legumele sunt bune, important este sa fie consumate cat mai variat.

Pot fi consumate si crude si gatite, insa crude contin mai multi nutrienti. Dar desigur in functie de sezon si de disponibilitatea anumitor tipuri de fructe si legume ne putem adapta.

Selgros Constanţa Nord
Produse alimentare si nealimentare
Bd. Tomis Nr. 387 Constanţa, 900519, RO
Tel: 0241 684 000
Fax 0241 684 199

Be Sociable, Share!

Tagged: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

code